Krok 1: Lepsza komunikacja z klientem

Jakość komunikacji prawnika z klientem decyduje o tym, czy prawnik będzie w stanie poznać prawdziwe potrzeby klienta, a tym samym, jaka będzie, dla klienta, prawdziwa wartość pomocy prawnej świadczonej przez prawnika.

Oczywiście, prawnik musi być dobrym specjalistą, najlepiej jeśli będzie ekspertem w wybranej przez siebie dziedzinie. Jeśli jednak, nawet w przypadku eksperta, zabraknie prawidłowej komunikacji z klientem, wówczas wartość usługi, jaką klient otrzyma od prawnika będzie niewielka.

Klient przychodzi do prawnika z problemem i zależy mu na tym, żeby ktoś pomógł mu w rozwiązaniu tego konkretnego problemu. Jeśli tym problemem jest spór, wówczas prawidłowa komunikacja prawnika z klientem nabiera jeszcze większego znaczenia, ponieważ w sporze występuje szereg negatywnych emocji, co powoduje, że najczęściej klient sam nie jest w stanie podjąć prawidłowej (dobrej dla niego) decyzji.

W takich sytuacjach prawnikowi potrzebne są odpowiednie umiejętności komunikacyjne, które sprawią, że zarówno prawnik jak i jego klient będą w stanie dotrzeć do sedna problemu. Wtedy możliwe będzie uporanie się z tym właśnie problemem.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...